Sprzedaż Certyfikacji i Szkoleń

+ 48 730 668 341
+ 48 508 354 544

NAPISZ WIADOMOŚĆ

Wyceny Certyfikacji

+48 508 354 190

NAPISZ WIADOMOŚĆ

Wyceny Badań

NAPISZ WIADOMOŚĆ

pracujemy pn-pt 8.00-16.00

Certyfikacja produkcji w firmie handlowej

Certyfikacja produkcji w firmie handlowej to częsty przykład sporów na linii jednostka certyfikacyjna a klient. Klienci często chcą posiadać w zakresie certyfikacji produkcję choć fizycznie jej de facto nie wykonują lub wykonują częściowo np oceniają jakość, etykietują, lub kompletują elementy gotowego wyrobu. Aby certyfikować produkcję tak naprawdę najistotniejsza  jest sprzedaż wyrobu pod własną marką i bycie świadomym spełnienia wszystkich obowiązków z tym związanych. Istotna jest więc umowa między OBL ( Own Brand Labeling) czyli Nami a fizycznym producentem ( OEM ) Orgin Equipment Manufacturer które to strony spisują wzajemne zobowiązania związane z nadzorem nad wyrobem wprowadzonym na rynek i cała obsługą z tym związaną ( np. reklamacje, wycofanie niezgodnego wyrobu, kontakt z krajowymi urzędami nadzoru GUNB , UOKIK, itp.) 

Zapytaj jak uzyskać wybrany certyfikat
Skontaktuj się z nami Bezpłatna wycena  Przetestuj swoją wiedzę

Zasady certyfikacji

Oferujemy certyfikację produkcji w następujących zakresach (przy założeniu że klient sprzedaje wyrób pod własną marką):

  • full outsourcing - wszystkie usługi łącznie z pakowaniem zlecamy organizacji zewnętrznej (popularne w branży medycznej i budowlanej)
  • częściowy outsourcing - firma zewnętrza realizuje tylko poszczególne procesy produkcji (popularne w branży motoryzacyjnej)
  • insourcing - realizacja produkcji z wykorzystaniem środków produkcji własnych u producenta zewnętrznego (popularne w branży spożywczej)

Korzyści

  1. uzyskanie certyfikacji na produkcję bez jej fizycznego wykonywania
  1. wyróżnienie się na rynku poprzez deklarację produkcji
  1. zyskanie nowych szans biznesowych poprzez oznaczenie wyrobu własną nazwą
  1. podniesienie autorytetu firmy jako producenta

Realizacja procesu certyfikacji produkcji

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta

ETAP I Przegląd dokumentacji systemowej klienta

Przegląd dokumentacji systemowej dotyczącej produkcji.

Podjęcie decyzji w sprawie kolejnego etapu audytu w miejscu prowadzonej przez klienta działalności.

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na miejscu u klienta

ETAP II Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na miejscu u klienta

Przegląd dokumentów i zapisów.

Rozmowy z pracownikami i osobami zarządzającymi organizacją.

Przygotowanie przez audytora raportu z audytu certyfikacyjnego.

Ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.

uwagi  Uwagi

Certyfikat wydawany jest na okres 3 lat, jednak co roku przeprowadza się audyt nadzoru, którego wyniki stanowią potwierdzenie ważności dokumentu oraz pozwalają sprawdzić stosowanie przyjętych norm. W przypadku odnotowania istotnych odchyleń (niezgodności z normą)  certyfikat może zostać cofnięty.
Audyt wstępny prowadzony jest bezpośrednio przez audytorów Multicert, nie jest on warunkiem certyfikacji wybranego systemu. Jednakże wyniki audytu są skutecznym i ważnym elementem przy sprawnym przejściu przez proces certyfikacji. 

Systemy związane

Przegląd umowy związanej z usługami OBL (Own Brand Labeling).