Certyfikacja ISO 22361
Jak może pomóc twojej organizacji
Certyfikacja systemu zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe to proces, który pomaga organizacjom radzić sobie z nieoczekiwanymi zdarzeniami, które mogą potencjalnie zakłócić działalność. Zarządzanie kryzysowe ISO 22361 to norma, która zawiera wskazówki dotyczące planowania i przygotowania się na kryzys, reagowania w trakcie i po kryzysie oraz uczenia się z kryzysu. Postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tym standardzie, organizacje mogą poprawić swoją zdolność do zarządzania kryzysowego i zmniejszyć negatywny wpływ kryzysu na ich działalność.
Jak uzyskać certyfikat ISO 22361 ?
Aby przystąpić do certyfikacji ISO 22361, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy lub wysłać maila na adres biuro|multicert.pl?subject=Certyfikacja%20&body=Prosz%C4%99%20o%20informacj%C4%99%20dotycz%C4%85c%C4%85%20certyfikacji%20| style="box-sizing: border-box; margin: 0px; background-color: transparent; color: rgb(77, 79, 82); text-decoration-line: none;"|biuro|multicert.pl Na podstawie analizy przesłanych informacji przedstawimy Państwu wstępną wycenę całego procesu certyfikacji. Po uzyskaniu Państwa akceptacji wypełniamy wspólnie formalny wniosek na certyfikację. Wniosek stanowi podstawę do przygotowania pełnej oferty wraz z umową.
Korzyści z certyfikacji systemu ISO 22361
- większe szanse na skuteczne przezwyciężenie kryzysu
- potwierdzenie posiadania planu działania na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej w przypadki posądzenie o brak takiego planu i narażenie osób trzecich na szkodę
- utrzymanie obecnych i zdobycie nowych klientów i rynków poprzez posiadania odpowiednich zabezpieczeń na wypadek zakłóceń w prowadzonej działalności
- ograniczenie szkód finansowych na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowych
- zapewnienie ciągłości działania organizacji poprzez lepsze zarządzanie ryzykiem i procesami,
- budowa lepszej marki dla swoich wyrobów i usług

Kroki w kierunku certyfikacji ISO 22361
- Ocena i rejestracja wniosku o certyfikację.
- Wyznaczenie terminu przeprowadzenia certyfikacji (audytu certyfikacyjnego jest prowadzone w dwóch etapach).
- Powołanie zespołu audytorów.
- Plan kontroli procesu.
Ocena systemu w etapach:
- przegląd dokumentacji klienta,
- badanie stanu faktycznego na miejscu u klienta lub wybranej lokalizacji.
Raport z audytu certyfikacyjnego, ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.
Warunki certyfikacji
Certyfikat jest ważny przez 3 lata ale co roku jest prowadzony audyt nadzoru. Wyniki z audytu nadzoru są potwierdzeniem ważności certyfikatu i sprawdzeniem stosowania przyjętych standardów. W przypadku stwierdzenia istotnych odchyleń (niezgodności z normą) certyfikat może być cofnięty.